مسابقه ویژه ی اساتید: بهترین پیشنهاد برای تقویت معنویت بین طلاب در مدارس علمیه خواهران
راهكارهاي تقويت معنويت در حوزه خواهران
* اصلاح انگيزه مسئولان از نگاه كمي و آماري به نگاه معنوي و وظيفه محور .
* تغيير ديدگاه مدارس از تلاش مجزا و مسابقه گونه به تلاش تك جبهه اي در مقابل دشمنان دين.
*شناخت و معرفي معنويت واقعي د ربين طلاب محترم به جاي فقط پرداختن به ظواهر دين به عنوان تمام معنويت .
* معنويت واقعي به نظر اين حقير محور قرار دادن رضايت قلبي امام حي عجل الله تعالي فرجه شريف و تلاش جدي براي كسب اين رضايت اولا در نگاه مديران ارشد و مديران متوسط و بعد طلاب است ؛ چرا كه اگر اين سير رعايت نشود تاثير آن اگر نگوييم هيچ است لااقل ناچيز است .چرا كه( الناس علي دين ملوكهم )
* منظور بنده اين نيست كه در بين مسئولين اين انگيزه ها وجود ندارد؛ بلكه منظور اين است كه اين هدف بايد نهادينه شود به طوري كه در برنامه فرهنگي و حتي آموزشي حوزه ها خود رانشان دهد .
* خود حوزويان بايد بيشترين انس را با قرآن داشته باشند البته نه به خاطر برنامه اجباري حوزه بلكه بايد فرهنگ حوزويان تلاوت قرآن براي انس بشود و بزرگتر ها الگوي كوچكترها هستند .
*بايد جلسات ماهيانه اي كه درد هاي فكري و اعتقادي طلاب را پاسخگو است ، برقرار شود .
* عيب هاو خطرات استفاده از رسانه هاي اجتماعي انترنتي و موبايلي و sms و … كاملا توسط اساتيد اين فن گوشزد و هشدار داده شود زيرا اين موارد غالبا آفات معنويت هستند .
* جلسات اخلاق از حالت كليشه اي و صرف تذكر به جلسات با موضوعات مشخص اخلاقي ، منظبط پيوسته و هدفمند تبديل شود .
* نكته پاياني : آقا جان ، مولا جان سرو جانم به فدايتان ، من قابل نيستم ولي آرزو مي كنم شاهد روزي باشم كه حوزويان عزيز چه برادران و چه خواهران همه خود را سرباز شما احساس كنند و تنها به شما ورضايت دل نوراني شما فكر كنند و به جاي نمره ، دنبال لبخند رضايت شما و به جاي مدرك و ارتقاء درجه ، به دنبال تشخيص وظيفه و عمل به آن باشند نه در قالب شعار و ادعا بلكه در حوزه عمل و جهاد همانگونه كه مجاهدين در طول تاريخ بوده اند و ادعاي خود را با جوهر خونشان به امضاء رساندند و يار واقعي آن بزگوارشدند .
به اميد آن روز انشا الله
به قلم حجت الاسلام و المسلمین حسين نصرآزاداني