عرفان های نوظهور
برگزاری کارگاه “عرفان های نوظهور” با مشارکت مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون سلام الله علیها شاهین شهر
کارگاه عرفان های نوظهور در مصلای نماز جمعه شاهین شهر، با همکاری ستاد ائمه جمعه، بسیج طلاب، حوزه علمیه برادران و مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون سلام الله علیها شاهین شهر برگزار شد.
حجت الاسلام حسین عرب ، مدیر دفتر امور بین الملل موسسه علمی -فرهنگی بهداشت معنوی گفت: 10000 دین جدید داریم و بیش از 300 جریان عرفان کاذب در اکشور شناسایی شده است که بیش از دو سوم آنان از خارج از مرزها وارد کشور شده اند و برخی نیز تولید داخل ایران می باشد و استان اصفهان رتبه دوم را در تعداد افراد جریان ساز دارد.
وی تأکید کرد: جریان اصلی عرفان های کاذب در ایران عرفان حلقه، یوگا و تفکر نوین می باشد. تفکر نوین الآن در پوشش روانشناسی کار می کند، مثل چاپ کتاب های «قورباغه ات را قورت بده» و «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟»
حجت الاسلام عرب يادآور شد: مقابله با این جریان ها یک کار فرهنگی ریشه ای را می طلبد. ما باید آتش به اختیار کار کنیم و حقیقت ناب محمدی را به تمام دنیا نشان دهیم.
وی سپس به معرفی جریان عرفان حلقه پرداخت و افزود: محمد علی طاهری بنیان گذار این فرقه مدعی است ، اقداماتی از روح القدس دریافت کرده که بر اساس آن می تواند همه بیماران را درمان کند و مردم را به کمال برساند.
یکی از عوامل رشد سریع این فرقه ساختار هرمی آن بود بطوریکه هر فرد پس از گذراندن 8 دوره استاد می شد و به او مَستر Master می گفتند و می توانست اعضای جدیدی را آموزش داده و جذب نماید.
مدیر دفتر امور بین الملل موسسه بهداشت معنوی اظهار داشت : طاهری ملائکه را موجوداتی سمبلیک معرفی می کند که وجود خارجی ندارند. او ملائکه را اتم ها و میدان های گرانشی مغناطیسی عنوان کرده و وجود فرشتگانی چون نکیر و منکر را نفی می کند. این در حالی است که قرآن در آیات متعددی، ایمان به وجود ملائکه را هم ردیف ایمان به پیامبر ، معاد و … قرار داده و این موضوع را از ضروریات دین معرفی می کند و کسانی را که وجود ملائک الهی را انکار می کنند ، در گمراهی عمیق می داند.
حجت الاسلام عرب هشدار داد: نه تنها این فرقه بلکه دیگر فرقه ها ابتدا روی قشر محروم جامعه کار می کنند و امروزه قشر هدف خود را سالمندان و مستمری گیران قرار داده اند.
وی در پایان اضافه کرد: ما برای جلوگیری از این آسیب ها باید در جلسات مذهبی روشنگری کنیم و شاخصه ها را برای مردم تبیین کنیم و در مواجهه با عرفان های کاذب نگاه سیستمی داشته باشیم و دید جزئی نداشته باشیم.